کانال ارتباط با مشتریان یا کامیون کسب و کار


کانال ارتباط با مشتریان یا کامیون کسب و کار

این بخش از “ بوم کسب و کار ” به بحث ارتباط با مشتریان می پردازد .به زبان ساده تمام مسیرهایی که مشتری از حضور شما آگاه می شود و شما کالا یا خدمات خود را به دست مشتری می رسانید در این بلوک از ” بوم کسب و کار  “ قرار دارند . نکاتی که در این قسمت باید در نظر گرفت ، شما را در معرفی بهتر و سریع تر محصولات به مشتریان در درجه اول و بهینه سازی و یافتن راه های جدید تری برای رساندن محصولات به دست مشتری در درجه بعد و در آخر و مهمترین بحث کامیون کسب و کار شما یا ” کانال ارتباط با مشتریان “ این است که چون تماس مشتری ها در اوج خود ؛ در این قسمت با کسب و کار شما برقرار می شود .  ” تجربه مشتری “ از خرید در این بخش باعث میشود که شما در ذهن مشتری باقی بمانید و شانس داشتن مشتری وفا دار را بدست بیاورید . در این بخش قلب درآمد شما یعنی تیم فروش شما نیز قرار دارد . اگر شما یک تیم فروش آموزش دیده و حرفه ای داشته باشید بیشترین آماری که از مشتریان ، ذائقه آنها و نیازمندی های آنها که هر روز در حال تغییر است را به دست بیاورید. چون این بحث گسترده ای هست در مجال دیگری به آن می پردازیم .

 

برای مطالعه بیشتر در باره تجربه مشتری روی این پیوند کلیک کنید.

سوالاتی که در این بلوک از ” بوم کسب و کار ” مطرح می شود به شرح ذیل است:

  • چگونه مشتری را از کالا یا خدمات خود آگاه می کنیم؟

این قسمت از کانال ارتباط با مشتریان شامل  ؛ تمامی راه های معرفی ما میشود از تبلیغات محیطی تا وب سایت و شبکه های اجتماعی همه وهمه در این حیطه قرار دارند

  • چگونه کالا یا خدمات ما توسط مشتری خریداری می شود؟

این بخش از کانال ارتباط با مشتریان  شامل نحوه خرید مشتری ؛ از مراجعه حضوری در فروشگاه تا خرید از درگاه اینترنتی ما  می شود.

  • چگونه محصول خریداری شده به دست مشتری می رسد؟

آخرین قسمت کامیون کسب و کار به چگونگی فروش از فروش حضوری تا ارسال با پیک یا پست یا دانلود محصول در این بخش پاسخ داده می شود که خود ظرافت های فراوانی دارد.

با جواب به این سوالات ساده مسیر “سفر مشتری” ، نحوه تبلیغات ، بخش زیادی از “تجربه مشتری” و ریز اطلاعات مورد نیاز جهت استراتژی شما ، استخراج می شود.

“کانال ارتباط با مشتریان” و ” ارزش پیشنهادی ” از مهمترین بلوک ها

در ” بوم کسب و کار ” هستند.

این که چگونه خود را در بازار معرفی کنیم و ” ارزش پیشنهادی “ خود را به مخاطبان اعلام کنیم شریان کسب و کار ما ست. نحوه رسیدن کالا به دست مشتری و حسی که برای او ایجاد می کنیم ما را در یاد مخاطب زنده نگه می دارد و تماس مستقیم یا غیر مستقیم ما با مشتری باید به صورتی برقرار شود که بتوانیم از تمایلات و خصوصیات مخاطبانمان مطلع شویم.

چسبندگی زیادی در این کانال با قیف فروش و سایر متد های دیگر وجود دارد که می تواند به ما در شکوفایی کسب مان کمک شایانی کند.این که در کجای “چرخه محصول “ یا چرخه “PCL”قرار داریم از نیازمندی هایی است که جهت شناخت بیشتر نوع اعلام حضور در بازار به آن احتیاج داریم. در واقع تمامی نیاز هایی که در قدیم خیلی ساده از طریق مراجعه مشتری به بازار و درب دکان و فریاد ها و تشویق های شاگرد دکان برطرف می شد و باعث فروش می شد . اینک در بلوک ” کامیون کسب و کار” با متد های امروزی برنامه ریزی و اجرا می شود.

آموزش هادسته‌بندی نشده

3 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *